fredag 20 april 2007

La Familia

Var på begravning idag. Min farmors syster som jag aldrig träffat och som jag inte ens visste fanns förrän hon inte fanns längre. Lite ironiskt. Visste inte riktigt vad jag skulle vänta mig av det hela, vad skulle jag ha på mig? Ska man vara allmänt nedstämd och ledsen hela dagen? Ska man gå runt och hälsa på alla innan ceremonin? Hur går ceremonin till? Frågorna hopade sig. Messade Oscar och fick svar på den mest akuta, hur man ska vara klädd. Det blev kostym med vit skjorta o svart slips, för övrigt min studentkostym.
Ceremonin var inte i någon kyrka utan inne på begravningsbyrån, vi satt tysta i ett litet rum med kistan i mitten. Sen helt plötsligt började en gubbe som jag inte sett i rummet innan börja sjunga. Det var tydligen ledaren av alltihopa, när han var klar började han sen snacka om pärlor o musslor. Jättekonstigt. Svårt att vara ärligt ledsen o sorgsen när man inte känner den avlidna, men maten var god iaf.

Petad i hemmapremiären på söndag. Åt helvete med denna helgen. En fet hemtenta med som jag inte kommer hinna göra klart ordentligt. Förlorar Chelsea på söndag blir det den mest ruttna helgen på länge.

Ska hämta lite läsk, skulle hellre supit ner mig ordentligt...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du får agera "Super-sub" istället ju:P..
tänk; vad skulle Mats göra i det här läget?

Simon sa...

Flytta till Höör antagligen? ;)